26 Fevral 2022, 15:34

Avropanın Rusiya aviasiya sənayesinə sanksiyaları - vacib məqamlar

Avropanın Rusiya aviasiya sənayesinə sanksiyaları - vacib məqamlar

Rusiyanın “Kommersant” qəzeti Aİ-nin son sanksiyalarının Rusiya aviasiya sənayesinə təsiri ilə bağlı icmal məqalə dərc edib. Bu yazıdan bəzi məqamları təqdim edirik.

* Avropa İttifaqı, Rusiya Federasiyasında təyyarələrin, helikopterlərin və digər aviatexnikaların tədarükü və lizinqinə, habelə onların sığortası və texniki xidmətinə tamamilə qadağa qoymaq qərarına gəliblər. “Kommersant” yazır ki, sanksiyalar paketi İrlandiyanın baş naziri Mişol Martinlə (Avropa təyyarə parkının böyük hissəsi bu ölkənin yurisdiksiyasında qeydiyyatdan keçib) iri beynəlxalq icarəçilərin iştirakı ilə keçirilən görüşün yekunlarına görə təsdiqlənib. İclasda ən sərt məhdudiyyətlər paketi təsdiqləndi: tam qadağa təkcə yeni deyil, həm də köhnə müqavilələrə (keçid müddəti martın 28-dək) ​​şamil edilir, bu da xüsusən Rusiyadan bütün Airbus təyyarələrinin çıxması və ya fəaliyyətinin mümkünsüzlüyü deməkdir. “Kommersant”, ABŞ-ın “Boeing” təyyarələrinə qarşı oxşar tədbirlər görəcəyini gözləyirlər.

* Bu sanksiyalar bir ay ərzində Rusiya aviaşirkətlərinin donanmasını yarıdan çox azalda bilər. Cirium agentliyinin son məlumatlarına görə, bütün Rusiya aviasiya donanmasının yarıdan çoxu (55%) beynəlxalq şirkətlərdən icarəyə götürülüb. Rusiya aviaşirkətləri 980 sərnişin layneri istismar edir, onlardan 777-si icarədədir. Daşıyıcılar xarici sahiblərdən bazar dəyəri 10 milyard dollar olan 515 təyyarə icarəyə götürürlər. Ümumilikdə, Rusiya Federasiyasının nəqliyyat strategiyasına əsasən, 2020-ci ildə Rusiya aviaşirkətləri 1,29 min bütün növ təyyarə və 2,26 min helikopter istismar edib. 

* Sanksiyaların ekstraterritorial tətbiqi yoxdur, lakin Aİ-dən olan təyyarələrin, hissələrin və komponentlərin tədarükçüləri bu məhsulların Rusiya şirkətlərinə tədarük edilməməsini təmin etməlidirlər - bu müddəa üçüncü ölkələrin Rusiya təyyarələrinə xidmət göstərə biləcəyinə dair bənddə açıqlanır. “Buna görə də biz gözləyirik ki, Aİ hüdudlarından kənarda təmir və texniki xidmət əməliyyatları da Rusiya daşıyıcıları üçün çətinləşəcək və ya qeyri-mümkün olacaq”, - deyə mətndə bildirilir.

* Ayrı-ayrılıqda, sənəddə bildirilir ki, operatorlar və hava tənzimləyiciləri beynəlxalq təhlükəsizlik standartlarına “istənilən vaxt, o cümlədən cari sanksiyalar altında” riayət olunmasını təmin etməlidirlər. “Bununla əlaqədar olaraq, bütün Rusiya aviadaşıyıcılarının uçuş təhlükəsizliyi göstəricilərinin ciddi monitorinqi davam etdiriləcək. Əgər aviadaşıyıcının təhlükəsizlik göstəriciləri yaxşılaşmasa, Aİ onun Aİ-yə uçuşlarına qadağa qoymaq məcburiyyətində qala bilər”, - bu paraqraf artıq Avropa təyyarələrinə sahib olan Rusiya operatorlarına aiddir.

Tətbiq olunan sanksiyalar Rusiya mülki aviasiyasına çox güclü zərbə vurur. İqtisadiyyatın təkcə ayrı-ayrı sektoru deyil, həm də ölkədaxili daşıma, hətta xarici reyslər də təhlükə altındadır. Turdom.Ru yazır ki, bəziləri vəziyyəti təyyarəyə texniki qulluq imkanını itirən Belavia ilə müqayisə edirlər.